Verantwoordelijkheid van de cliënt zelf (Update vanaf 1 augustus 2025).
De groep patienten die zaken niet (goed) leest en/of niet reageert op mijn mails wordt steeds groter. Indien u niet reageert op emails en indien u afspraken niet nakomt door u niet op tijd af te melden en/of niet te verschijnen op afgesproken consulten in de praktijk en/of niet te bellen op afgesproken telefonische consulten loopt u het risico dat uw behandeling gestopt wordt. U ontvangt 2 keer een reminder. Bij niet reageren op de 3e reminder krijgt u een mail dat uw behandeling stopt .
1. Het regelmatig bekijken van de mails van POBOS BV en op tijd en volledig reageren op emails van POBOS BV via een retourmail.
Probeer uw mails te beperken tot 1 mail per dag en maak niet steeds een nieuwe mail aan maar vat uw mails samen in dezelfde eerste sessie! Er wordt niet via whatsapp gecommuniceerd!
- Als u (extra) consulten wilt reserveren kan dit nooit op korte termijn (of er moet een afmelding zijn) omdat het rooster altijd vrij vol zit en dient u rekening te houden ongeveer 4-6 weken . Voorstellen voor data-reserveringen dient u binnen 3 dagen na mail per retourmail te bevestigen, anders vervallen deze. Het correct en regelmatig noteren van consultdata in een agenda is gewenst. Maak een lijstje van uw consulten, houd dit bij (in uw agenda) of plak het lijstje op een planbord.
- Regelmaat is erg belangrijk. U moet zelf afspraken doorplannen. Vervolgafspraken worden per mail vastgelegd of anders aan het begin van het consult.
- Het goed lezen van de algemene voorwaarden van POBOS BV: huisregels consulten, dossier, tarieven, informatieverstrekking, verslag en rapport en informatie huisarts op deze site .
- Het maken van een kopie van vragenlijsten, intakeformulier dat u ingevuld inlevert en het goed archiveren van uw eigen dossierstukken omtrent uw behandeling. Zet deze gegevens in een aparte digitale map op uw computer of op een extrene harde schijf of berg het op in een klapper maar laat het niet in uw telefoon staan! Indien u uw telefoon verliest of kwijt raakt zult u indien u geen back-up heeft gemaakt gevoelige informatie kwijt raken. U bent daar zelf geheel verantwoordelijk voor. Indien u dossierstukken niet zorgvuldig opslaat kunt tijdens de duur van uw behandeling POBOS BV 1 x verzoeken opnieuw een kopie van informatie kostenloos aan te leveren. Na uw behandeling kan dat gedurende de controletermijn van uw zorgverzkeraar (dat is doorgaans 1-2 jaar na aflsuiten van uw behandeling) 1 keer (!) tegen vergoeding van de kosten een kopie ontvangen van gemaakte verslagen. De kosten hiervoor bedragen € 100,-- voor een digitale kopie , € 125,-- voor een kopie per post en € 150,-- bij afhalen uitsluitend op afspraak tijdens praktijkuren. Deze kosten zijn niet declarabel bij een zorgverzekeraar en dienen vooraf via een te ontvangen factuur betaald te worden of contant met een kwitantie bij het afhalen.
- Het ten alle tijden systematisch verstrekken van een kopie van alle verslagen die u ontvangt van externe betrokkenen bij uw zorgvraag en de beoordeling daarvan. Dat zijn o.a. UWV, Sociale dienst/GGD, (zorg)verzekeraars, contra-expertises en GGZ verslagen die een rol spelen of gespeeld hebben in uw casus
- Het tijdig doorgeven van wijzigingen in woonadres, telefoonnummer, emailadres , huisarts en zorgverzekering.
- Indien u een behandeling stopt op eigen initiatief zonder dat deze is afgerond wordt geen nieuwe behandeling gestart alsook geen verzoek tot informatie -verstrekking gehonoreerd.
*Van de zijde van POBOS BV wordt alles gedaan om de diagnose en behandeling optimaal te laten verlopen, alles wordt per mail doorgegeven en digitaal gearchiveerd, uw dossier wordt met zorg behandeld, bereikbaarheid is zeer goed en snelheid van reageren is optimaal. Als daar van de zijde van de cliënt geen eigen verantwoordelijkheid tegenover staat, dus indien cliënt een aantal keren niet of onvolledig reageert op mails, consulten niet noteert in een agenda, niet verschijnt (zonder afmelding) of niets van zich laat horen als dat afgesproken is (dus ook als men een telefonisch consult of emailconsult heeft afgesproken) en /of cliënt houdt zich i.h.a. niet aan de algemene voorwaarden dan komt dit de constructiviteit in onze samenwerkingsrelatie niet ten goed en wordt de behandeling gestopt.