Verantwoordelijkheid van de  cliënt zelf

(Communiceer duidelijk, mail, lees de informatie en maak een kopie van uw stukken)*

 1. Het regelmatig bekijken van de mails van POBOS BV  en op tijd en volledig reageren op emails van POBOS BV via een retourmail. 

     Probeer uw mails te beperken tot 1 mail per dag en maak niet steeds een nieuwe mail aan maar vat uw mails samen in dezelfde eerste         sessie! Er wordt niet via whatsapp gecommuniceerd!

  1. Als u (extra) consulten wilt reserveren kan dit nooit op korte termijn (of er moet een afmelding zijn) omdat het rooster altijd vrij vol zit en dient u rekening te houden  ongeveer 4-6 weken . Voorstellen  voor data-reserveringen dient u  binnen 3 dagen na mail per retourmail te bevestigen, anders vervallen deze.  Het correct en regelmatig noteren van consultdata in een agenda  is gewenst.  Maak een lijstje van uw consulten, houd dit bij (in uw agenda)  of plak het lijstje op een planbord. 
  2. Regelmaat is erg belangrijk. U moet zelf afspraken doorplannen.  Vervolgafspraken worden per mail vastgelegd of anders  aan het begin van het consult. 
  3. Het goed lezen van de algemene voorwaarden  van POBOS BV: huisregels consulten, dossier, tarieven, informatieverstrekking, verslag en rapport en informatie huisarts op deze site .
  4. Het maken van een kopie van vragenlijsten, intakeformulier dat u ingevuld inlevert en het goed archiveren van uw eigen dossierstukken omtrent uw behandeling. Zet deze gegevens in een aparte digitale map op uw computer of op een extrene harde schijf of berg het op in een klapper maar laat het niet in uw telefoon staan!  Indien u uw telefoon verliest of kwijt raakt zult u indien u geen back-up heeft gemaakt   gevoelige informatie kwijt raken. U bent daar zelf geheel verantwoordelijk voor. Indien u in zo'n geval POBOS BV verzoekt opnieuw informatie aan te leveren  kan dat 1 keer (!) en worden de kosten die gepaard gaan met de tijd voor het opnieuw zoeken en doorgeven van de informatie in rekening gebracht tegen uurtarief en deze kosten zijn niet declarabel bij een zorgverzekeraar.
  5. Het ten alle tijden systematisch verstrekken van een kopie van alle verslagen die u ontvangt van  externe betrokkenen bij uw zorgvraag en de beoordeling daarvan. Dat zijn o.a. UWV, Sociale dienst/GGD, (zorg)verzekeraars, contra-expertises en GGZ verslagen die een rol spelen of gespeeld hebben in uw casus 
  6. Het tijdig doorgeven van wijzigingen in woonadres, telefoonnummer, emailadres , huisarts en zorgverzekering.

 

*Van de zijde van POBOS BV wordt alles gedaan om de diagnose en behandeling optimaal te laten verlopen, alles wordt per mail doorgegeven en digitaal gearchiveerd, uw dossier wordt met zorg behandeld, bereikbaarheid is zeer goed en snelheid van reageren is optimaal. Als daar van  de zijde van de cliënt geen eigen verantwoordelijkheid tegenover staat, dus  indien  cliënt een aantal keren niet  of onvolledig reageert op mails, consulten niet noteert in een agenda, niet verschijnt (zonder afmelding) of niets van zich  laat horen  als dat afgesproken is (dus ook als men een telefonisch consult of emailconsult heeft afgesproken) en /of cliënt houdt zich i.h.a. niet aan de  algemene voorwaarden dan komt  dit de constructiviteit in onze samenwerkingsrelatie niet ten goed en wordt de  behandeling gestopt.