Verantwoordelijkheid van de cliënt zelf
(lees: meest voorkomende problemen die ontstaan door het niet goed lezen van informatie op deze site, algemene voorwaarden, onzorgvuldigheid en rommeligheid bij het niet gestructureerd of helemaal niet opslaan van informatie)*
1. Het regelmatig bekijken van de mails van POBOS BV en op tijd en volledig reageren op emails van POBOS BV via een retourmail.
- Het correct en regelmatig noteren van consultdata in een agenda en/of op een aparte consultlijst. Concreet houdt dit in: (op tijd) komen als men een afspraak heeft in de praktijk en 2 dagen van te voren per mail afmelden bij verhindering, bellen (op het afgesproken tijdstip) als men een telefonisch consult heeft opstaan en mailen (op de afgesproken dag) als men een emailconsult heeft opstaan. Cliënt is zelf verantwoordelijk voor het (wekelijks) bijhouden van het consultritme dat per mail is doorgegeven en afgesproken. Cliënt moet zelf op tijd POBOS BV contacteren als er geen consulten meer staan. Maak een lijstje van uw consulten, houd dit bij (in uw agenda) of plak het lijstje op een planbord en druk het na 1 jaar (als u de agenda weg gooit) op een prikker zodat u het heeft voor een (achteraf)controle. Vertrouw niet op uw telefoon; die kan defect en/of kwijt raken met alle gevolgen van dien. Velen gingen u al voor wat dit betreft.
- Het goed lezen van de algemene voorwaarden van POBOS BV: huisregels consulten, dossier, tarieven, informatieverstrekking, verslag en rapport en informatie huisarts op deze site .
- Het maken van een kopie van vragenlijsten, intakeformulier dat u ingevuld inlevert en het goed archiveren van uw eigen dossierstukken omtrent uw behandeling. Zet dit in een aparte digitale map op uw computer of op een extrene harde schijf of berg het op in een klapper maar laat het niet in uw telefoon staan!
- Het ten alle tijden systematisch verstrekken van een kopie van alle verslagen die u ontvangt van externe betrokkenen bij uw zorgvraag en de beoordeling daarvan. Dat zijn o.a. UWV, Sociale dienst/GGD, (zorg)verzekeraars, contra-expertises en GGZ verslagen die een rol spelen of gespeeld hebben in uw casus
- Het tijdig doorgeven van wijzigingen in woonadres, telefoonnummer, emailadres , huisarts en zorgverzekering.
*Van de zijde van POBOS BV wordt alles gedaan om de diagnose en behandeling optimaal te laten verlopen, alles wordt per mail doorgegeven en digitaal gearchiveerd, uw dossier wordt met zorg behandeld, bereikbaarheid is zeer goed en snelheid van reageren is optimaal. Als daar van de zijde van de cliënt geen eigen verantwoordelijkheid tegenover staat, dus indien cliënt een aantal keren niet of onvolledig reageert op mails, consulten niet noteert in een agenda, niet verschijnt (zonder afmelding) of niets van zich laat horen als dat afgesproken is (dus ook als men een telefonisch consult of emailconsult heeft afgesproken) en /of cliënt houdt zich i.h.a. niet aan de algemene voorwaarden dan komt dit de constructiviteit in onze samenwerkingsrelatie niet ten goed en wordt de behandeling gestopt.